loading...
هفته مشاغل
حمید بازدید : 10 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

دندانپزشک - مسیر ایرانی
اگر علاقمند به بهداشت دهان و دندان هستید و در حوزه علمی توامندید، دندانپزشکی برای شما شغل ایده آلی است.
 
دندانپزشکی شاخه ای از علم پزشکی است که به سلامت دهان و دندان می پردازد. دندانپزشک، پزشکی است که در زمینه پیشگیری، بررسی علائم و درمان بیماری های دهان و دندان تخصص دارد. او به درمان بیماری های دهان و دندان ، جلوگیری از پیشرفت این نوع بیماری‌ها و بالابردن میزان بهداشت دهان و دندان می پردازد. البته در سال های اخیر مباحث جدیدی مانند زیبایی دندان وارد حوزه کاری دندانپزشکان شده است. گاهی دندانپزشک بسته به سطح کاری، یک یا چند دستیار دارد.
 
دندانپزشک باید تمرکز بالا برای مدت طولانی، هماهنگی خوب بین دستها و چشم ها و مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشد. او باید دارای صبر و حوصله زیاد و قدرت بدنی مناسب باشد، گاهی لازم است چند ساعت مداوم روی یک بیمار کار کند. دندانپزشک باید بتواند به بیماران خود ،به خصوص آنهایی که از دندانپزشکی ترس دارند و همچنین کودکان، آرامش داده و اعتماد و اطمینان آنها را برانگیزد. کنترل درد یکی از مسایل مهم است که دندانپزشک باید بتواند با کمک روش های موجود و مهارت خود درد بیمار را کاهش دهد. در صورت لزوم قبل از شروع کار با صبر و لحنی دوستانه، اطلاعات لازم را به بیماران بدهد.

ساعات کاری دندانپزشک بسته به محل کارش متفاوت است. اگر در جایی استخدام شود، باید به صورت تمام وقت و گاهی شیفتی در شبها یا تعطیلات کارکند. ولی اگر مطب شخصی داشته و به طور مستقل کار کند، تعیین ساعات کاری برعهده خودش است.
 
محل کار دندانپزشک در مطب ها، کلینیک ها و بیمارستان ها می باشد. کلیه وسایل دندانپزشکی باید همیشه کاملا بهداشتی و استریل شده باشند زیرا در غیر اینصورت می توانند ناقل انواع بیماریها باشند.
 

در ادامه اطلاعات کاملی در مورد وظایف، دانش و مهارت مورد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، بازار کار و فرصت های شغلی و میزان درآمد دندانپزشک و برخی از دندانپزشکان معروف ارائه می شود. 

حمید بازدید : 8 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

چشم پزشک - مسیر ایرانی
اگر شما علاقمند به حوزه سلامت بوده و خواهان بهبود کیفیت زندگی افراد هستید، از این شغل لذت خواهید برد. شما به عنوان چشم پزشک باید قادر باشید که به بیماران مضطرب، آرامش داده و از یک سری ابزار مخصوص برای سنجش بینایی افراد استفاده کنید سپس مشکل را تشخیص و توصیه های لازم را ارائه دهید و یا اقدامات لازم را برای رفع مشکل بیمار انجام دهید.
 
در تعریفی که در ویکی پدیا آمده چشم‌پزشکی (Ophthalmology‏) شاخه ای از پزشکی است که با آناتومی، فیزیولوژی و بیماریهای چشم سر و کار دارد. یک متخصص چشم در تشخیص و درمان بیماریهای طبی و جراحی چشم انسان مهارت دارد . چشم انسان می‌تواند دچار حوادث و  بیماریهای مختلف گردد  مانند نزدیک بینی ،  پیرچشمی،  کوررنگی، گل مژه، دکولمان شبکیه و ... از آنجا که چشم ‌پزشکان بر روی چشم جراحی هم انجام می دهند این تخصص، تخصصی جراحی و طبی است.
 

حمید بازدید : 14 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

اگر علاقمند به علوم طبیعی و طبابت هستید و می خواهید به مردم کمک کنید، این حرفه می تواند برای شما ایده آل باشد. پزشک بیماران را ویزیت کرده، بیماری و عفونت را تشخیص داده و درمان می کند. یک پزشک باید دلسوز و مسؤلیت پذیر باشد. نیاز است که به افراد آرامش داده و اعتماد آنها را بدست آورد. برخی از آنها همچون پزشکان جراح باید تحت فشار کار کنند و تصمیمات سریع بگیرند.
 
بنابر تعریف پزشک در ویکی پدیا : پزشک (به معنای دور کننده درد و بیماری) یا دکتر (در اصطلاح رایج) در دانش پزشکی کسی است که به حرفهٔ پزشکی  یا طبابت، که برگرداندن سلامت انسان به وسیلهٔ مصاحبه با بیمار، مطالعه، تشخیص و درمان بیماری یا آسیب دیدگی می‌باشد، می‌پردازد. این معمولاً به دانش کافی آکادمیک مانند آناتومی، فاماکولوژی ، فیزیولوژی و شناخت بیماری‌ها و درمان آن‌ها نیاز دارد.

شما به عنوان یک پزشک در صورت حضور در بیمارستان یا درمانگاه، اغلب در گروهی کار می کنید که شامل پرستاران، مامورین بهداشت، ماماها، مشاوران و کارکنان اداری است.
 
کار شما به صورت تمام وقت است. بسته به محل کارتان گاهی باید به صورت شیفتی در شب ها و روز های تعطیل کار کنید. البته امکان انجام کار پاره وقت نیز برای شما وجود دارد. اگر مطب شخصی داشته باشید، ساعت کاری تان را خود شما تعیین می کنید
 
همچنین در کنار پزشکی مدرن، طب سنتی شاخه دیگری از پزشکی را رقم زده و امروز طرفداران خاص خود را دارد که تعداد آنها نیز کم نمی باشد.

حمید بازدید : 5 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

داروساز - مسیر ایرانی اگر به علم شیمی و حوزه بهداشت و درمان علاقه زیادی دارید، این شغل برای شما مناسب است.

داروساز، کارهای مختلفی را می تواند انجام دهد.
داروساز شخصی است که اطلاعات زیادی دربارهٔ داروهای مؤثر، کم ضرر و پر‌اثر دارد. داروساز‌ها در دانشگاه تحت آموزش قرار می‌گیرند تا مکانیسم بیوشیمیایی تاثیر دارو‌های مختلف، عوارض جانبی، نقش درمانی و تداخلات آن‌ها را درک کنند. به همین دلیل آن‌ها باید دانش کالبد‌شناسی، فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژیرا بدانند.

یکی از زمینه های شغلی داروساز فعالیت در داروخانه های شخصی و بیمارستانی است. او به کمک شناختی که نسبت به داروها، کاربرد و اثرات آنها دارد، به 
بررسی نسخه ها، صحت تجویز داروها و توضیح نحوه مصرف آنها به بیمار می پردازد. داروساز همچنین داروهای جدید را طبق دستور پزشک می سازد و توصیه های تخصصی درباره نحوه استفاده از داروها را بر اساس نظر پزشک به بیمار می کند.
 
فعالیت در 
سازمان ها و شرکت های تحقیقاتی و یا دارویی یکی دیگر از زمینه هایی است که داروسازان در آن کار می کنند. داروسازان دارنده دکتری تخصصی داروسازی بیشتر در بخش های تحقیقاتی و پژوهشی مشغول به کار می شوند. از کارهایی که در این بخش ها توسط داروساز انجام می شود، می توان به انجام تحقیقات و تهیه داروها، نظارت کمی و کیفی بر آنها، بررسی تاثیرات و عوارض داروها و ... اشاره کرد.

برای این شغل باید اطلاعات علمی بالایی داشته و توانایی حل مساله به درستی را داشته باشید. همچنین باید احساس مسئولیت زیادی داشته و به سلامت بیماران اهمیت فراوان دهید.

ساعت کاری داروساز به صورت تمام وقت بوده و گاهی در داروخانه های شبانه روزی به صورت شیفتی در تعطیلات و شب ها کار می کنند.
 

در ادامه اطلاعات کاملی در مورد وظایف، دانش و مهارت مورد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، بازار کار و فرصت های شغلی و میزان درآمد داروساز و برخی از افراد معروف در داروسازی ارائه می شود. 

sadegh بازدید : 6 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مشاغل عجیب و غریب دنیا كم نیستند. اما در میان همان مشاغل عجیب هم باید به چند مورد اشاره‌ای ویژه داشته باشیم كه اصولا روی تركیب «عجیب و غریب» را سفید كرده‌اند. آنچه در پی می‌آید نگاهی است به همین مشاغل.

 

sadegh بازدید : 5 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

بهترين شغل دنيا
بهترين شغل دنيا

غلت زدن در شن ها و تفريح 24 ساعته بادرآمد 100 هزار دلار در شش ماه

بيشتر شبيه روياست. اما «بن ساوت هال» از ميان 34 هزاررقيب انتخاب شد تا شش ماه از زندگي در جزيره هميلتون لذت ببرد و احساسات اش را با ديگران در ميان بگذارد.
فرض کنيد قرار باشد صبح تا شب در يکي از زيباترين جزاير دنيا براي شش ماه متوالي تنها يک وظيفه داشته باشيد: لذت بردن از زندگي ، شنا کردن، صخره نوردي، دوچرخه سواري، نوشيدن و خوردن خوشمزه ترين نوشيدني هاو غذاهاي جهان و در نهايت هم غلتيدن در شن هاي گرم و سفيد ساحلي و بعد، آماده شدن براي فردايي جذاب تر و از همه مهم تر: داشتن 100 دلار درآمد!

sadegh بازدید : 8 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

  

          «کار» همان چیزی است که پایه های اقتصادی هر کشوری را می سازد و همان مسئله مهمی است که نبودش بدن همه ما را می لرزاند. در آستانه بیکار شدن های جهانی و بحران اقتصادی و تعطیلی مراکز مختلف در هر گوشه از جهان، بعضی مشاغل هم هستند که در حال ترقی می باشند. جدای از بعضی عناوین و پست ها، کارهایی وجود دارند که هر سال جایگاه ویژه خودشان را تعریف می کنند و برای سال ۲۰۱۲ هم این فهرست بهترین درآمدها را دارند. اگر شما هم می خواهید با همگام شدن شغلی، راه خود را به سوی ثروتمند شدن در سال جاری هموار کنید می توانید به یکی از این حرفه ها بپیوندید.

 

 

sadegh بازدید : 6 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مهندسی بافت

مهندسی بافت بطور عام به معنی توسعه و تغییر در زمینه رشد آزمایشگاهی مولکول‌ها وسلول‌ها در بافت و یا عضو، برای جایگزینی یا ترمیم قسمت آسیب دیده بدن است. دانشمندان از سال‌ها قبل قادر به کشت سلول‌ها در خارج از بدن بودند، ولی فناوری رشد شبکه‌های پیچیده و سه‌بعدی سلولی برای جایگزینی بافت آسیب دیده اخیراً توسعه یافته‌است.

بر اساس تعریف برای ساخت یک بافت به شیوه‌های مهندسی، نیاز به طراحی یک داربست با ساختار فیزیکی مناسب با امکان چسبندگی سلول‌ها به آن، مهاجرت سلولی، تکثیر سلولی و تمایز سلولی و در نهایت رشد و جایگزینی بافت جدید است.

sadegh بازدید : 8 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
زیر شاخه های رشته ریاضی

رشته شهرسازی
رشته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی
رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی
رشته کارشناسی خبرنگاری
رشته علوم پایه نظامی
رشته الهیات و معارف اسلامی
رشته علوم قرآن و حدیث
sadegh بازدید : 8 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

               هر روز چند بار از چهار عمل اصلی استفاده می‌کنید؟ مفاهیم هندسی از قبیل طول، مساحت و حجم چقدر در زندگی روزمره شما کاربرد دارد؟ خیابان‌ها و میدان‌هایی که محل عبور و مرور شما است، ساختمانی که در آن زندگی می‌کنید و وسایل زندگیتان چه شکلی دارند؟ آیا غیر از این است که همه آنها از اشکال هندسی هستند یا ترکیبی از این اشکال می‌باشند؟ می‌بینید که همه ما در زندگی روزمره خود به میزان زیادی از دانش ریاضی استفاده می‌کنیم از سوی دیگر ریاضیات،‌ پایه علوم و مهندسی است و امروزه همه رشته‌هایی که پایه علمی دارند، از الگوهای ریاضی استفاده می‌کنند و در واقع هر چقدر که شغل یک فرد تخصصی‌تر شود،‌ میزان ریاضیاتی که لازم دارد،‌ بیشتر می‌گردد.برای مثال یک مهندس الکترونیک از آنالیز تابعی و فرآیندهای تصادفی استفاده می‌کند یا یک برنامه‌ریز پروژه‌های اقتصادی،‌ از مطالب پیشرفته آماری مانند سری‌های زمانی، به عنوان ابزار کار یاری می‌گیرد. به همین دلیل امروزه تربیت متخصصان علم ریاضی؛ یعنی افرادی که قادر هستند ریاضیات مورد نیاز را آموزش داده و یا تولید کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که لازمه پیشرفت در تکنولوژی، توجه به دانش ریاضی می‌باشد.اما این دانش مهم و پایه چیست؟ آیا می‌توان این علم را در چند جمله معرفی کرد؟

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 1
  • بازدید سال : 97
  • بازدید کلی : 1,752