loading...
هفته مشاغل
حمید بازدید : 119 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ق و مزایای کارشناس 

کارشناس روابط عمومی ( مدیر روابط عمومی ) تصویر عمومی مطلوبی برای کارفرمایان یا مشتریان شرکت یا سازمان ایجاد می کند.مدیر روابط عمومی مسیر ایرانی

به عبارت دیگر ﮐﺎرﺷﻨﺎس رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻓﺮدي اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺎرت ﻣﻘﺎم ﻣﺎﻓﻮق و مدیریت ارشد شرکت / سازمان ﺑﺎ ﺑﻬﺮه  ﮔﯿﺮي از روش ﻫﺎي ﻋﻠﻤﯽ وﻇﯿﻔﻪ ﻃﺮاﺣﯽ و اﺟﺮاي ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ از ﻗﺒﯿﻞ ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺤﻠﯿﻞ اﻓﮑﺎر ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﻃﺮاﺣﯽ و اﺟﺮاي ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻫﺎ و ﻣﯿﺰﮔﺮد ﻫﺎي ﻣﻄﺒﻮﻋﺎﺗﯽ، ﺗﻬﯿﻪ و ﺗﺪوﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻧﺸﺮﯾﺎت و ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﻫﺪاف و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي سازمان خود را ﺑﺮ ﻋﻬﺪه دارد.

 نوشتن مطلب برای اطلاعیه های خبری، برنامه ریزی و هدایت برنامه های روابط عمومی نیز بر عهده بخش روابط عمومی است.

کارشناس روابط عمومی ( مدیر روابط عمومی ) معمولا در بخش اداری شرکت ها و سازمان های بزرگ کار می کند و اغلب به ارائه سخنرانی، شرکت در جلسات و فعالیت های اجتماعی و سفرهای کاری می پردازد. آنها گاهی شرایط کاری نسبتا پراسترسی دارند و برخی اوقات چندین اتفاق را همزمان مدیریت و سازماندهی می کنند. آنها اغلب به صورت تمام وقت و با ساعات کاری طولانی کار می کنند. البته همچون سایر دیگر مشاغل، حجم کار در دستگاه ها و سازمان های دولتی به نسبت مشاغل مشابه در بخش خصوصی به مراتب کمتر و استرس شغلی کارکنان دولت نیز پایین تر می باشد.

در سال های اخیر نیز موجی در دنیا ایجاد شده است که فعالیت های روابط عمومی را مهمتر و مؤثرتر از فعالیت های تبلیغاتی می داند و  پیش بینی می کند روش های تبلیغاتی فعلی تا چند سال دیگر منسوخ شده و جای خود را به روابط عمومی و عمدتا از طریق شبکه های اجتماعی مجازی می دهد.

حمید بازدید : 5 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)


به عنوان مدیر پروژه شما باید انواع پروژه های کسب و کار را برنامه ریزی و مدیریت کرده و از به موقع انجام شدن و مطابق بودجه پیش رفتن آنها مطمئن باشید. مدیر پروژه می تواند در صنایع مختلف با میزان ریسک متفاوت از پروژه های تولید کامپیوتر یا نرم افزار تا نظارت بر پروژه های بزرگ ساخت و ساز کار کند. 

همچنین مدیریت‌ پروژه برنامه‌ریزی و هدایت پروژه در چهارچوب زمان، هزینه و كیفیت مشخص به ‌سوی ایجاد نتایج مشخص‌ آن است. مدیر کنترل پروژه فعالیت‌های برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت بر اجرا و هدایت را بر عهده دارد و سعی ‌دارد تا با استفاده‌ درست از منابع، نتایج مشخص و مورد انتظار را با هزینه‌ توافق‌شده‌ در موعد درست خود تحویل ‌دهد.

 به بیان دیگر مدیر کنترل پروژه با بكارگیری دانش، مهارتها، ابزار و تكنیكهای لازم در اداره جریان اجرای فعالیتها، به رفع نیازها و انتظارات متولیان از اجرای پروژه کمک می کند. مدیر کنترل پروژه در اجرای این مهم از دو بازوی قدرتمند برنامه‌ریزی و كنترل بهره می‌گیرد. 

مدیر پروژه باید برای زمانبندی، هزینه یابی و تحلیل ریسک های پروژه از نرم افزارهای مرتبط استفاده کند و امروز کامپیوتر از مهمترین ابزار در دست هر مدیر پروژه است.
ساعت کاری مدیر پروژه معمولا طبق ساعات کاری استاندارد است. اگرچه با توجه به نوع صنعت و پروژه می تواند متنوع باشد و گاهی برای انجام به موقع پروژه ها نیاز است که ساعات بیشتری کار کنند.

محل کار آنها معمولا در شرکت ها و سازمانها و یا محل پروژه می باشد ولی گاهی برای ملاقات با پیمانکاران و تامین کنندگان احتیاج به سفر کاری دارند. اگر روی پروژه ساخت و ساز کار کنند باید مرتبا به سایت های مختلف پروژه سر بزنند.

حمید بازدید : 5 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

مدیر تولید  مسیر ایرانی

مدیر تولید بر عملیات روزانه تولید کارخانه نظارت داشته و عهده‌دار مسئولیت برنامه ‌ریزی  تاکتیکی و راهبردی فرآورده‌های موجود و جدید می باشد. یک مدیر تولید فعالیتهای مربوط به تولید گروه وسیعی از محصولات مانند خودرو، تجهیزات کامپیوتر، محصولات کاغذی و... را هماهنگ، برنامه ریزی و مدیریت می کند. بسته به میزان بزرگی کارخانه تولیدی، مدیران تولید صنعتی بر کل کارخانه یا بخشی از آن نظارت دارند.
 
مدیران تولید مسئول برنامه های کنترل کیفیت هستند و باید کیفی بودن محصولات تولیدی در حد قابل قبول را تضمین کنند. آنها معمولا این استانداردهای کیفی را از میان تعدادی از برنامه های استاندارد موجود در کارخانجات تولیدی مانند ISO9000   یا شش سیگما انتخاب می کنند. این برنامه ها به مدیریت در تشخیص عیب، یافتن علل و راه حل رفع آن کمک می کند.
 
 مدیر تولید صنعتی ارتباط کاری نزدیکی با مدیران سایر بخش ها دارد. برای مثال واحد خرید و تدارکات کلیه منابع لازم در بخش تولید را تهیه می کند. وجود اختلاف و شکاف بین این دو بخش می تواند به توقف تولید منجر شود. در روشهای تولید به موقع (Just-in-time)شرکت ها موجودی انبار خود را در حد حداقل نگه می دارند. بنابراین ارتباطات بین مدیران در این روش بسیار مهم است و در صورت کوچکترین ناهماهنگی ممکن است قطعه مورد نیاز در خط تولید در زمان مناسب از انبار تأمین نگردد و عملیات خط تولید با وقفه روبرو شود. آنها همچنین با سایر بخشها مانند فروش، بازاریابی و تحقیق و توسعه ارتباط نزدیکی دارند تا بتوانند شرکت را به موفقیت برسانند.
 
مدیر تولید معمولا وقت خود را در کارخانه و دفتر کنار آن می گذراند. این افراد اکثرا به صورت تمام وقت و معمولا به صورت شیفتی، به همراه کارگران کار می کنند. در برخی کارخانه ها مدیر تولید حتی شب کاری یا شیفت کاری در روزهای تعطیل نیز دارد.

حمید بازدید : 5 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

اگربه برقراری ارتباط علاقه داشته و مهارت های سازماندهی و خلاقیت دارید، این شغل برای شما مناسب است. به عنوان کارشناس بازاریابی باید به ترویج محصولات یا خدمات کارفرمای خود و افزایش آگاهی مشتریانتان بپردازید. برای این کار نیاز به راه های خلاقانه برقراری ارتباط با مشتریان از طریق روش هایی مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه، ایمیل، پیام کوتاه و ...دارید. در این شغل باید کار تیمی خوب، اعتماد به نفس بالا و شم تجاری قوی داشته باشید.

کارشناس / مدیر بازاریابی

به عنوان مدیر بازاریابی باید بهترین راه برای ترویج محصولات و خدمات کارفرما یا شرکت خود را برنامه ریزی کنید. برای این کار باید مهارت های مدیریتی برای هدایت و انگیزش تیم های کاری و توانایی تحمل فشار کاری زیاد را داشته باشید. برای رسیدن به این پست باید مدتی به عنوان کارشناس بازاریابی کار کنید.

در ایران در سال های اخیر نقش بازاریابان با مشاغل دیگر از جمله ویزیتورها اشتباه گرفته می شود.  آنچه در روزنامه ها و نشریات تحت عنوان استخدام بازاریاب چاپ می کنند در واقع همان ویزیتور است که باید با مراجعه به خریداران احتمالی یا تماس تلفنی با آنها نسبت به معرفی محصول یا خدمات شرکت کارفرما اقدام کرده و پس از جلب نظر وی محصول خود را به آنها بفروشد. لازم به ذکر است که این نوع از فروش (ویزیتوری) تنها برای برخی از محصولات کاربرد دارد و در تمام صنایع و شرکت ها مرسوم نیست.

از سوی دیگر شغل بازاریابی با شغل فروشندگی نیز متفاوت است و در شرکت های بزرگ معمولا واحد بازاریابی از واحد فروش نیز مجزا می باشند. به عبارت بهتر تیم بازاریابی به بررسی و جمع آوری اطلاعات بازار از طرق مختلف پرداخته و بر اساس تحلیل های بدست آمده اقدام به طراحی سیاست های تبلیغاتی، طراحی محصول، نحوه توزیع و ... می کند و به مدیرعامل در این حوزه مشورت ارائه می دهد. در صورتی که تیم فروش بر اساس سیاست های تنظیم شده در بخش بازاریابی نسبت به برقراری ارتباط با مشتریان، برگزاری جلسات مذاکره فروش، ارائه پیشنهاد قیمت و در نهایت انعقاد قرارداد اقدام می نماید.

ساعت کاری شما به صورت تمام وقت است. محل کار شما معمولا در دفاتر کاری بوده ولی گاهی برای ملاقات با مشتریان و یا شرکت در سمینارها و نمایشگاه ها باید به سفر کاری بروید.

حمید بازدید : 140 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)


شما به عنوان بازرس یا کارشناس امور مالیاتی برای اداره دارایی یا به عبارت بهتر سازمان امور مالیاتی کار کرده و بر رعایت قوانین مالیاتی و پرداخت میزان مالیات صحیح و قانونی از سوی شرکت ها و کسب و کارها نظارت دارید.

با توجه به اینکه در همه کشورهای دنیا معمولا شرکت ها و افراد علاقه چندانی به  پرداخت مالیات ندارند و قصد دارند به هر شکل ممکن از پرداخت آن امتناع ورزند لذا این مورد وظیفه کارشناس امور مالیاتی را به عنوان رسیدگی کننده به این موضوع سخت تر کرده و وی را ملزم می سازد از تمامی ظرفیت های قانونی و مهارتی خود در کنار تجربه اش رسیدگی های مالیاتی گذشته برای انجام بهتر وظیفه اش استفاده نماید.

کارشناس امور مالیاتی به همین عنوان همیشه برای دولت کار می کند مگر اینکه قصد داشته باشد از تخصص خود در حوزه دیگر مالی مثل حسابداری، حسابرسی و یا مشاوره مالیاتی به کسب و کارهای خصوصی استفاده کند. اگرچه به دلیل اینکه این متخصصین با تمامی قوانین مالیاتی و نکات مد نظر کارشناسان امور مالیاتی به خوبی آشنا هستند می توانند مشاوران مالیاتی زبردستی برای شرکت ها قلمداد شوند.

ساعت کاری کارشناس امور مالیاتی معمولا به صورت تمام وقت است. یعنی در ساعات کار اداری دولتی فعالیت می کنند. این ساعت برای شهرهای بزرگ مثل تهران، اصفهان یا مشهد بیشتر است و در شهرهای کوچکتر، کمتر می باشد.  البته امکان انجام کار پاره وقت نیز در این شغل وجود دارد که خارج از دستگاه دولتی و در شرکت های خصوصی در نقش های دیگر غیر از کارشناس امور مالیاتی میسر است.

 محل کار بازرس مالیاتی معمولا در سازمان امور مالیاتی شهر و یا استان محل اقامت خود است ولی در عین حال برای رفتن نزد شرکت هایی که ممیزی و بررسی پرونده مالیاتی آنها را در دست دارند باید به دفتر کار آنها مراجعه داشته باشند.


 

حمید بازدید : 10 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

مدیر فروش مسیر ایرانیمدیران فروش، تیم های فروش را هدایت می کنند. تعیین اهداف فروش، تحلیل داده های بدست آمده از بازار، توسعه برنامه های آموزشی برای نمایندگان فروش سازمان، از وظایف این مدیران است. مسئولیتهای مدیران فروش بسته به اندازه سازمان متفاوت است. اگرچه اکثر آنها به مدیریت نحوه توزیع محصولات و خدمات از طریق تعیین قلمروهای فروش، تعیین اهداف فروش و برگزاری برنامه های آموزشی برای نمایندگان فروش سازمان می پردازند. در برخی موارد آنها کارهای مربوط به استخدام و آموزش نیروی کاری جدید در بخش فروش را نیز بر عهده دارند.

مدیران فروش با ارائه راه های بهبود عملکرد به نمایندگان فروش سازمان کمک می کنند. آنها همچنین با واسط های فروش و توزیع کنندگان در ارتباطند. آنها از تحلیل آمارهای فروش برای تعیین پتانسیل فروش و میزان موجودی لازم از محصولات و همچنین برای نظارت بر ترجیحات مشتریان استفاده می کنند.

مدیران فروش ارتباط نزدیکی با مدیران سایر بخش ها دارند. برای مثال بخش بازاریابی مشتریان جدید را برای انجام فروش به این بخش معرفی می کند. ارتباط این دوبخش برای گسترش کمی و کیفی مشتریان بسیار حیاتی است. از آنجا که مدیران فروش بر ترجیحات مشتری و میزان موجودی لازم در انبارها نظارت دارند، ارتباط نزدیکی نیز با بخش های طراحی و توسعه و انبارداری خواهند داشت.

مدیران فروش مسئولیت های مختلفی دارند و شغل آنها پر استرس است. بسیاری از مدیران فروش مرتبا برای رفتن به دفاتر استانی، محلی و منطقه ای در سفرند. اکثر آنها به صورت تمام وقت کارکرده و حتی گاهی در شب ها و تعطیلات نیز مشغول به کار می باشند.

حمید بازدید : 12 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

تحلیل گر مالی  مسیر ایرانیاگر قدرت تجزیه و تحلیل خوبی داشته و به بازارهای مالی علاقه زیادی دارید، این شغل برای شما ایده آل است. هرچند که این شغل (البته فقط به عنوان شغل) در ایران جدید است  به اندازه کافی توسعه نیافته است ولی شما به عنوان تحلیل گر مالی اطلاعات و گزارشات مالی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهید تا بتوانند بهترین تصمیمات را بگیرند.

مشتریان یا کارفرمای شما می توانند بانک ها، شرکت های بیمه، کارگزاری های بورس و یا افراد و شرکت های سرمایه گذار باشند که از شما به عنوان تحلیل گر مالی بابت نحوه سرمایه گذاری خود مشورت می گیرند.

برای موفقیت در این شغل باید علم اقتصاد و کسب و کار را بشناسید. همچنین در ارتباطات، ریاضیات و فناوری اطلاعات مسلط بوده و توان تحمل فشار کاری زیاد را داشته باشید.

متخصص و تحلیل گر مالی راهنمایی های لازم را به شرکت ها و افراد در خصوص تصمیم گیری های سرمایه گذاری ارائه می دهد. آنها سرمایه گذاری در سهام، اوراق قرضه، طلا، مسکن و سایر انواع سرمایه گذاری را ارزیابی می کنند و به کارفرما یا مشتریان خود مشورت لازم را ارائه می دهند.

شما به عنوان تحلیلگر مالی معمولا در ادارات، شرکت ها و یا دفاترکار خود فعالیت می کنید. ساعت کاری شما معمولا نامشخص و گاهی بسیار فشرده و طولانی می باشد

حمید بازدید : 7 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

مدیر مالی -  مسیر ایرانی
مدیریت مالی، مدیریت بر منابع و مصارف شرکت است. مدیران مالی به دنبال افزایش سود شرکت (در کوتاه مدت) و افزایش ثروت سهامداران (در بلند مدت) می باشند. مدیران مالی همچنین مسئول سلامت مالی سازمان هستند. آنها گزارشات مالی را تهیه، فعالیت های سرمایه گذاری را هدایت، استراتژی ها را توسعه داده و برای رسیدن به اهداف مالی بلند مدت سازمان برنامه ریزی می کنند. 

نقش مدیر مالی با توجه به پیشرفت های تکنولوژیکی و نرم افزاری در حال تغییر است. در گذشته وظیفه اصلی مدیر مالی نظارت بر مسایل مالی سازمان بوده است ولی حالا بیشتر به تحلیل داده ها و دادن مشاوره به مدیران عالی برای حداکثر سازی سود و افزایش ثروت سهامداران می پردازند.

مدیر مالی اغلب به صورت تیمی کارکرده و به مدیران عالی شرکت یا سازمان مشاوره می دهد و وظایفی که مختص آن سازمان یا صنعت است را انجام می دهد. برای مثال مدیران مالی دولتی باید در ثبت، کنترل و تخصیص بودجه متخصص باشند و مدیر مالی شاغل در بخش صنعت باید نحوه محاسبه و گزارش دهی بهای تمام شده کالا و محصولات تولیدی را به طور کامل بداند. علاوه بر این مدیران مالی باید با قوانین خاص مالیاتی که بر صنعت سازمان آنها موثر است، آشنا باشند. آنها با مدیران ارشد و واحدهای مالی و حسابداری ارتباط نزدیک دارند. مدیران مالی اکثرا به صورت تمام وقت کار می کنند  و حجم کار آنها زیاد است.

 

حمید بازدید : 4 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

حسابرس مسیر ایرانی
در این کار معمولا شما صحت و کارآیی یک سند یا گزارش مالی را ارزیابی می کنید. اگر می خواهید شغلی در حوزه  مالی داشته و از تحلیل و ارزیابی کار حسابداران نیز لذت می برید، شغل حسابرس برای شما ایده آل است.
 
برای انجام این شغل شما باید در زمینه ریاضیات و فناوری اطلاعات مهارت بالایی داشته باشید. همچنین باید دارای مهارت های ارتباطی،کلامی و نوشتاری خوبی باشید. شما به عنوان حسابرس باید بسیار دقیق بوده و توجه زیادی به جزئیات داشته باشید.
 
فارغ التحصیلان رشته حسابداری می توانند در حرفه حسابرسی شاغل شوند. شاغلان حرفه حسابرسی در یک تقسیم بندی کلی به دو گروه اصلی تفکیک می شوند :
 
1 - حسابرسان داخلی : این گروه از حسابرسان ، کارمند واحد مورد رسیدگی هستند، و در واقع رابط میان هیات مدیره و شرکت بوده و گزارش رسیدگی خود را به طور هفتگی، ماهانه یا سالانه به مدیرعامل و هیات مدیره ارائه می دهند . این گروه از حسابرسان عملیات داخل واحد تجاری را رسیدگی می کنند.
 
2 - حسابرسان مستقل: این گروه از حسابرسان، افرادی هستند که در موسسات حسابرسی مشغول کار هستند و بر اساس قرارداد میان شرکتها یا سازمانها با این موسسات، عملیات حسابداری و مالی واحد تجاری را بر اساس اصول و موازین حسابداری مورد رسیدگی قرار می دهند و گزارش خود را به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه می کنند. در واقع حسابرسان مستقل رابط میان صاحبان شرکت و هیات مدیره شرکت می باشند.
 
در حال حاضر در ایران ، سازمان حسابرسی به عنوان یک سازمان دولتی، بزرگترین موسسه حسابرسی است و در کنار آن سایر موسسات حسابرسی دولتی و خصوصی مشغول فعالیت می باشند.
 
برای اینکه بتوانید یک حسابرس باشید ابتدا باید یک حسابدار توانا باشید. هرچند که گاهی برای حسابرس داخلی شدن لزوما نیازی به حسابدار بودن نیست اگرچه این می تواند به شما در برخی از مشاغل خاص کمک کند.


اغلب حسابرسان به صورت تمام وقت کار می کنند. گاهی نیز بنا به نیاز اضافه کاری انجام می دهند. کارکردن به صورت پاره وقت نیز در این شغل امکان پذیر است. حسابرس می تواند در دفتر خود یا در سازمان مشتری کار کند. گاهی نیز برای رفتن به بخش ها و شعبه های مختلف مشتری باید در سفر باشند.

حمید بازدید : 4 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

حسابداری مسیر ایرانی

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع آوری، طبقه بندی ، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شکل ها و مدلهای خاص انجام می گیرد تا افراد ذی نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون سازمانی مثل بانک ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. 


لذا یک حسابدار معمولا اطلاعات مالی را ثبت و گزارشات مالی را تهیه و به مدیریت شرکت یا مراجع قانونی ارائه می کند. حسابدارن داده های خام را در دفاتر و نرم افزارهای حسابداری ثبت و به آنها نظم می بخشند. محصول نهایی کار یک حسابدار گزارشات و صورت های مالی است که مبنای تصمیم گیری ذینفعان (مدیران، مجامع عمومی سازمان، سرمایه گذاران، دولت و...) می باشد.

رئیس حسابداری معمولا کارهای پیچیده تر حسابداری را انجام داده و بر فعالیت سایر حسابداران نظارت می کند و مشکلات احتمالی آنها را حل و فصل می نماید. همچنین رئیس حسابداری علاوه بر بررسی و تهیه گزارشات مالی، باید در مورد یافته های خود به مدیریت و سایر ذینفعان توضیح دهد. در این خصوص باید جلساتی حضوری با مدیران شرکت/سازمان و یا حسابرسان داخلی و یا خارجی داشته و گزارشات مکتوب و مبتنی بر استاندارهای مالی و حسابداری تهیه و ارائه نمایند.

از سوی دیگر یک حسابدار متخصص و یا رئیس حسابداری، در آینده می تواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت گردد. یعنی می تواند به مدیریت یک شرکت ایده بدهد که منابع موجودش را در چه راههایی سرمایه گذاری نماید تا استفاده بهینه از آن صورت گیرد و یا اگر شرکت به منابع مالی جدید نیاز داشت یک مدیر مالی بر اساس دانش آکادمیک و تجارب حرفه ای خود می تواند بگوید که از چه طریقی باید تامین مالی کرد.

بسیاری از حسابداران بسته به نوع سازمان هایی که برایشان کار می کنند، در حوزه خاصی متخصص می شوند. مثلا بعضی در حوزه بیمه، برخی در حوزه سلامت و برخی نیز در حوزه پیمانکاری فعالیت دارند.

اکثر حسابداران در ادارات و شرکت ها کار می کنند. اگرچه برخی از آنها در خانه مشغول به کارند. اغلب آنها به صورت تمام وقت کار می کنند. البته در زمان های خاص مانند پایان سال مالی (در ایران مصادف با اسفند ماه) یا زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی که در ایران مصادف با اوایل تابستان است ساعات کاری آنها افزایش می یابد. 

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 102
  • بازدید کلی : 1,757