loading...
هفته مشاغل
حمید بازدید : 5 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)
به گفته او "اگر چه محیط کارم بوی نامطبوعی می‌دهد و خیلی‌ها نمی‌توانند آن را تحمل کنند اما من علاقه شدیدی به شغل خود را دارم و با انگیزه فراوان آن را انجام می‌دهم".
 
ایسنا: به گفته او "اگر چه محیط کارم بوی نامطبوعی می‌دهد و خیلی‌ها نمی‌توانند آن را تحمل کنند اما من علاقه شدیدی به شغل خود را دارم و با انگیزه فراوان آن را انجام می‌دهم".

 مردی که نیمی از روز خود را در لوله‌های فاضلاب می‌گذراند، جایزه بدترین شغل انگلیس را از آن خود کرده است.

راد سمیت مردی است که شاید به نظر برخی بدترین شغل دنیا را داشته باشد اما به گفته خودش، علاقه شدیدی به این شغل دارد.
حمید بازدید : 13 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)


هر شغلی سختی های خاص خود را دارد. اما بعضی از مشاغل علاوه بر سختی، خطراتی را هم با خود به همراه دارند. بر اساس طبقه بندی جدید کارشناسان، می توان از خطرناک ترین مشاغل دنیا به ترتیب زیر نام برد.

شیشه پاک کن های آسمان خراش ها

17 شغل خطرناک جهان + عکس

شما باید قدرت بدنی بسیار بالایی داشته باشید تا بتوانید در دبی شیشه پاکن شوید. یکی از این کارگرها بدون کمر بند ایمنی، بدون کلاه ایمنی و کلا درحقیقت بدون هیچ وسیله ای کار می کند و تنها به فکر برق انداختن شیشه های ساختمان برای ساکنان آن است. این کارکنان در امارات هیچ اعتراضی به وضع کاری خود ندارند چون می دانند در صورت اعتراض کارگر دیگری استخدام می شود.


کارگران ساختمانی
 

17 شغل خطرناک جهان + عکس

به انواع فلز ها و آهنهایی که در کنار این کارگران جمع شده است توجه کرده اید؟ به ویژه آن دسته ای که بر روی داربست ها قرار می گیرند. در واقع نباید این کارگران زیاد تکان بخورند تا با دقت و آرامش به کار خود مشغول باشند. لحظه ای فراموش کردن این مسئله، معادل سقوط آنان خواهد بود و اگر چنین شود امکان زنده ماندنشان بسیار کم است.

حمید بازدید : 6 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)
بعضی افراد در سراسر دنیا باید به کارهایی دست بزنند که هر کسی «حاضر» یا شاید بهتر باشد بگوییم «قادر» به انجامش نیست. شاید این شغل ها طرفداران زیادی نداشته باشند اما از سخت ترین شغل های جهان محسوب می شوند
 
 بعضی افراد در سراسر دنیا باید به کارهایی دست بزنند که هر کسی «حاضر» یا شاید بهتر باشد بگوییم «قادر» به انجامش نیست. شاید این شغل ها طرفداران زیادی نداشته باشند اما از سخت ترین شغل های جهان محسوب می شوند که در صورت عدم وجود آنها ممکن است بخشی از یک پروژه بزرگ منحل شود.

تصور اینکه انسان ها می توانند بدون وجود کارگرانی که در این شغل ها کار می کنند به زندگی خود ادامه دهند غیرممکن است.

پاکسازی پس از توفان

چشمانتان را ببندید و روز بعد از وقوع یک توفان وحشتناک را در ذهنتان مجسم کنید. شهر به هم ریخته، شیشه ها روی کف خیابان پخش شده اند، شاخه های درختان را همه جا می توانید ببینید، اجساد زنان و کودکان در گوشه و کنار خیابان ها به چشم می خورند.

سخت ترین شغل های دنیا

افرادی هستند که شغل آنها پاکسازی شهرها پس از توفان است. پس از تمام شدن توفان، این افراد ماموریت دارند تا شهر را مثل روز اول تمیز کنند و لایه های ضخیمی از گل و لای را که شاید به وسعت یک شهر باشد از بین ببرندواین کار بسیار سخت و آزاردهنده ای است که ممکن است ماه های متوالی طول بکشد.



لوله پاک کنی

سخت ترین شغل های دنیا

تا اواسط قرن بیستم میلادی، مردم برای پاک کردن لوله های بخاری از دوده و سیاهی، دست به دامن کودکان کمتر از 10 سال می شدند. آنها به خاطر جثه کوچکی که داشتند، به راحتی در لوله های باریک شومینه جا می شدند و در انتهای روز که کارشان تمام می شد و سرتاسر لوله را تمیز کرده بودند خودشان سیاه و کثیف بیرون می آمدند. 

تصاویر گرفته شده از لوله پاک کن ها از نمادهای مهم شهرهای اروپایی در اوایل قرن بیستم هستند. لوله پاک کنی یکی از آلوده ترین ودر عین حال سخت ترین شغل های دنیا به حساب می آمد.
حمید بازدید : 12 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

مشاغل عجیب و غریب دنیا كم نیستند. اما در میان همان مشاغل عجیب هم باید به چند مورد اشاره‌ای ویژه داشته باشیم كه اصولا روی تركیب «عجیب و غریب» را سفید كرده‌اند. آنچه در پی می‌آید نگاهی است به همین مشاغل.

 

محافظ پل‌های متحرک
فردی که باید هر شش ماه یک بار به طور رسمی پل‌های متحرک را بالا و پایین ببرد و مطمئن شود که آنها معیوب نیستند.


آدامس پاک‌کن
آدامس پاک‌کن‌ها باید با کمک دستگاه‌های مخصوص تولید‌بخار آدامس‌های چسبیده شده به پیاده‌روها، نیمکت‌های کنار خیابان‌ها و هر جایی دیگر که آنها چسبیده باشند، بکنند و محل آغشته شده را تمیز کنند.


جدا‌کننده جوجه‌های نر و ماده
فردی که چنین شغلی را برعهده می‌گیرد باید هر روز به میان خیل عظیمی جوجه تازه از تخم درآمده برود تا پی ببرد کدام نر و کدام ماده هستند، در پایان نیز آنها را از یکدیگر جدا کند.


مغزخالی‌کن
منظور ما از «مغزخالی کن» آن دسته از افرادی نیستند که مدام سوال و اطرافیان‌شان را کلافه می‌کنند، بلکه مغزخالی‌کنی شغلی رسمی و محترمانه است و فردی که چنین حرفه‌ای را انتخاب می‌کند باید هر روز در کشتارگاه‌ها حاضر شود، سر حیوان ذبح شده را روی میز قرار دهد یا به یک قلاب آویزان کند و سپس جمجمه را شکافته و مغز آن را که در برخی از کشورها غذایی بسیار لذیذ محسوب می‌شود، خارج کند.

حمید بازدید : 20 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

 

برای رتبه بندی این مشاغل بیش از 200 شغل استرس زا مورد بررسی قرار گرفته و فاکتورهای مختلفی هم چون محیط کار، رقابت در محیط کاری، خطرات و دستمزد لحاظ شده اند. برای این کار، به استرس موجود در هر شغلی امتیازی از 100 داده شده است.

در زیر لیست 10 شغل استرس زای جهان آمده است:

1 – سربازی داوطلبانه
امتیاز استرس:84٫61

2 – آتش نشان
امتیاز استرس: 60٫26

3 – خلبان هواپیما
امتیاز استرس: 59٫58

4 – ژانرال نظامی
امتیاز استرس: 55٫17

5 – افسر پلیس
امتیاز استرس: 53٫63

6 – مدیر جشن ها و مراسم
امتیاز استرس: 59٫58

حمید بازدید : 10 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

 

اگر عاشق علم و فناوری های نو بوده و در تحلیل و حل مسائل توانمند هستید، این شغل برای شما مناسب است.

دنیای امروز با بحران انرژی روبرو است، انرژی هسته ای یکی از انرژی های نو می باشد که به میزان زیادی این بحران را حل می کند. انرژی هسته ای کاربردهای بسیار زیادی در زمینه های مختلف دارد. برای مثال از انرژی شکافت هسته ای در نیروگاه های هسته ای می توان برای تولید الکتریسیته استفاده کرد. برای کاربردی کردن انرژی هسته ای، نیاز به متخصصان و کارشناسانی می باشد که به دانش و تخصص این حوزه تسلط داشته باشند.

مهندسی هسته ای به مسایل مربوط به ایجاد انرژی هسته ای، کنترل و استفاده از آن می پردازد. این حوزه ارتباط زیادی با  تکنولوژی راکتورهای هسته ای ( دستگاهی که عملیات شکافت هسته ای به صورت کنترل شده در آن انجام می شود)، نحوه ساخت و استفاده از آنها دارد.

مهندس هسته ای می تواند مسئول راه اندازی ایمن و بهره ور نیروگاه های اتمی، بازفرآوری سوخت، مدیریت مواد زائد، انهدام نیروگاه های هسته ای قدیمی و حفاظت و ایمنی (در برابر تشعشعات رادیواکتیو) باشد.

حمید بازدید : 4 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)


دلایلی بسیار وجود دارند که باعث میشوند هیچ کس دوست نداشته باشد کسی از میزان دقیق دارایی اش باخبر شود؛ اینها تنها محدود به قشر پردرآمد جامعه هم نمی شود، اگر به دوروبرتان دقت کنید، حتی آدم های کم درآمد هم به طور دقیق به شما نمی گویند چقدر درآمد دارند
!
 
به گزارش ایران ناز بنابراین پرس و جو درباره پردرآمدترین مشاغل حال حاضر ایران را آغاز کردیم و فهرستی که همراه با توضیح می خوانید حاصل همین جست و جو میان جامعه محافظه کار ایران است!

متخصص کامپیوترکسب درآمد مدرن
دیگر حتی در بقالی ها هم روزگار بدون کامپیوتر سر نمی شود. دنیا مدرن شده و در هر کسب و کاری نیاز به استفاده از کامپیوتر وجود دارد. بعضی مشاغل که حتی بدون این وسیله فلج می شوند، نمونه اش همین روزنامه نگاری که اگر کامپیوتر را از تحریریه ها بردارند همه از ناتوانی به گریه می افتند.

 

متخصص و جراح زیبایی

دماغ دانه ای ۷ میلیون تومان

قیمت زیباسازی یک بینی در بازار متخصص های این جراحی متفاوت است. ممکن است شما جراح گمنامی را پیدا کنید که با ۵۰۰ هزار تومان هم دماغ شما را زیر تیغ و چکش ببرد اما در بازار حرفه ای ها قیمت از ۲ میلیون تومان شروع می شود و تا ۷ یا ۸ میلیون هم بالا می رود.

وکیل خانواده

بازهم جدایی!

 

تقریبا چند سالی از اینکه شغل وکالت – به شکل تخصصی در زمینه طلاق – تبدیل به یکی از حرفه های پردرآمد در جامعه ایرانی شده است می گذرد

حمید بازدید : 12 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

 

 داشتن يك شغل خوب و پردرآمد هميشه آرزوى هر انسانى بوده است. به خصوص در شرايط كنونى كه اوضاع اقتصادى به طرز ناگوارى به هم ريخته و آشفته شده است همه به دنبال شغلى مى گردند كه بتواند در شرايط مختلف زندگى آنها را تأمين كند. تحليل گران با بررسى جوامع مختلف مشاغل پردرآمد را به شرح زير معرفى كرده اند:

1) صيادان خرچنگ:
شغل صيادان خرچنگ از جمله پرخطرترين ها در ميان مشاغل به حساب مى آيد. 

 2)متخصصان بيمارى هاى معده و روده:

بيشترين مشكلى كه انسان را تهديد مى كند بيمارى هاى مرتبط با نواحى معده و روده است كه موجب مشكلات بزرگى در دستگاه گوارش مى شود. 

3) متخصصان پا و مفاصل:
اين شغل يكى از حرفه هايى است كه در عين جذاب نبودن به افرادى كه به دنبال كار پرمنفعت مى گردند پيشنهاد مى شود.

 

حمید بازدید : 5 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

پیام های هفته مشاغل

 

1-جوانان با كار مناسب شخصيت خود را رشد مي دهند (امام علي  ع )

۳-كاري كه نمي توانيد انجام دهيد بر عهده نگيريد (امام حسين  ع )

۴-بزرگترين تفريح كار است (امام علي  ع )

۶- كار قوه خيال را تمركز مي  بخشد و ذهن را منطقي مي كند(شهيد مطهري)

۷- بيشتر كارهاي بزرگ با وسايل بسيار ساده وعادي انجام گرفته است (دبيرستان فرزانگان)

۸- كسي ميتواند كارهاي بزرگ كندكه قوا واستعداد خود را با مهارت بصيرت پشتكار كوشش صرف انجام يك چیزكند  (دبيرستان فرزانگان)

۹- اگر انسان كار جسمي را با اشتغا لات عقلي همراه كند موفق ورستگار خواهد شد (بيكن)

۱۰- براي جوانان سه توصيه دارم كار – كار –كار(اديسون )

۱۱- كار سرمايه سعادت نيكبختي است (سقراط)

۱۲- قبل از ان كه تصميم بگيري فكر كن قبل از ان كه به كاري اقدام كني مشورت نماي (امام حسن  ع)

۱۳- از جمله فوايد كار اين است كه روزها را كوتاه وعمر را دراز مي كند (ديدرو )

۱۴- انسان اگر ناخوش باشد و كار كند بهتر از ان است كه سلامت باشد وبيكار بنشيند (كازوبون)

۱۵- راز موفقيت ان است كه :شغل را جزو تفريحات خود قرار دهيد (پاپلو پيكاسو )

۱۷- كشور هم به علم وهم به كار احتياج دارد (مقام معظم رهبري )

۱۸- بيكاري جوانان را به جانب برخي از بزهكاريها مي كشاند (امام علي )

۱۹- دستاورد هاي مناسب نتيجه گزينشهاي مناسب است  (دبيرستان فرزانگان)

۲۰- كار براي جسم و جان بهترين دوست است (گا ليله )

۲۱- اينده شما از ارزشهاي امروزتان شكل ميگيرد .

۲۲- شغل مناسب مايه خوشبختي وسعادت انسان است . (دبيرستان فرزانگان)

۲۳- ا نچه سرنوشت مارا تعيين ميكند شرا يط زندگي ما نيست بلكه تصميم ها ي ماست

۲۴- مشكل ترين مرحله در رسيدن به هدف گرفتن تصميم واقعي ومفيد بودن به ان است

۲۵- هر كس بيكار بگردد وسنگيني خود را بر دوش مردم بيندازد ملعون است  (پيامبر اعظم ص)

۲۶- افت كار دلبستگي نداشتن به ان است (حضرت علي ع)

۲۷- شغل وتحصيل از مهمترين عوامل سازنده زندگي انسانهاست  (دبيرستان فرزانگان)

۲۸- انسان تنها وقتي در كار خود خلاق خواهد شد كه با عشق به شغل خود رسيده باشد

۲۹- افت علم عمل نكردن به ان است (امام علي ع)

۳۰- ايا در مورد شغل مورد علاقه خود اطلاعات كافي داريد ؟

۳۱- براي انتخاب شغل با چه كسا ني مشورت ميكنيد ؟

۳۲-ایا تا كنون در مورد شغل اينده خود انديشيده ايد ؟

۳۳- هر شخصي شغل و حرفه اي دارد كه بيانگر استعداد علاقه و پشتكار اوست .

۳۴- در كارها ثابت قدم باش تا كامياب شوي (امام جواد ع)

حمید بازدید : 4 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

بنام خدا

 بـنـام  آنکــه خورشــیــــد آفــریــــده                                              زمـیــن و مــاه و نــاهـیـد آفریده

کــنـون من می نویسم شعـر چــنــدی                                           پــــس آنــگه مینــمایم جمع بندی

بود موضوع شعـرم شغـل و پیـشـــه                                            کـه باشد شغل ها هر جا همیــشه

یکی شغـل شریفـش شهر دار اســت                                            یـکی در مدرسه آموزگار اســت

یکی در شـهــر فـرمـا نـدار بـاشــــد                                            یکـی دکتر یــکی بهیــــار باشـــد

نویـسـنـده بـود یـک شـغـل دیـــگـــر                                            نـــویسد متن ها را جـمله از بــر

یکی مـعـمــارو دیـگــر فـیـلم بــردار                                           یـکی هم سر شمار بخـــش آمــار

یکی بـاشـد مهنـدس رشـته اش بـرق                                            که کارش میکند بادیگران فــرق

یکی در مــوســیـقـی دارد مـهــارت                                            یکـی شغلش بود هر جا تجـارت

یکی دیـــگــر پـلـیـس شـهـر بــاشــد                                            یکـــی هم ناخـدای بحــــر باـشـد

یکی هـم قـاضـی اسـت وبـاعــدالـت                                            یــکی خوانده دگر درس وکـالت

خـلـبـان شغـل دیگـردرجـهـان اسـت                                            که پروازش به سوی آسمان است

یکی هــم کـارگــردانـی  فـــداکـــــار                                           یــــکی هم باطلا دارد ســروکـار

یکی بـازیـگــری مـحـبــوب بــاشـــد                                           دگــر هم فوتبالیــستی خوب باشد

یکی نـقــاش دگــرعـکـــاس بــاشـــد                                           به دریــا دیــگری غواص باشـــد

یکی   دارد  دگــــرمـلـــک فــراوان                                           کشــــاورزی کـند با آب بـــــاران 

یکی هر شعرو متنی می کـنـد نــقــد                                           یکــــــی عاقد بخواند خطبۀ عــقد

یکی بــاشـــد مــقــنـی مــیـکـنـد چـاه                                            یکــی باشد مشــــــاور توی بنگـاه

یکی مـسـئـول اطـفــاء حـریـق اسـت                                           که او در کارخود خیلی دقیق است

یکی کـارش بـود در ثـبـت احـــــوال                                           یــکی دیــــــگر بود فالگیرو رمال

یکی دارد بـــه خــانــــه دار قــــالــی                                           ببـــــــافد فرش های خوب و عالی

یکی بـقــال , یکـی خــراز و بــــزاز                                          یکــی روحانی است و نکته پرداز 

یکی کــفــاش یـکــی  قــنـاد بــاشـــد                                           یـــــکی شغــــــلش دگر آزاد باشد

یکی دیــگــرهـمـیـشـه دام داراســـت                                          یکــــی هم باغــبان بی قرار است

یکی آشـپـز یـکــی قـصـاب  بــاشـــد                                          یــکی ســـــــقا به فـــــکر آب باشد

یکی خـیـــاط و بــا الـگــو کـنـد کــار                                         یـــکی دیگر بود شـــــغلش پرستار

یکی خــوانــنــده و مــی خـوانـد آواز                                         یــــکی کارش بــود در شرکت گاز

یکی رنـگ زن یکی صیاد دام است                                          یکی نامه رسان خاص و عام است

یکی عــطــار دارد عـطـر بـسـیــــار                                         یکی نجــــــــار با تختـــــه کند کـار

یکی هــم درمـغـازه جـوشـکـاراسـت                                         یکــی راننده بر ماشین سوار اسـت 

یکی هــم مکـانـیـک بـا کــار سنگین                                         سرو کارش بود تعمـــــــــیر ماشین

یکی نــانــوا بـــود کــارش فـــراوان                                         که با آردو خمــــــــیرش میپزد نان

یکی هـــم رفــتـگر زحـمت کـشـیـده                                          که شــــغلش با دل و با جان خریده

یکی هم کار گرو خدمت گذار اسـت                                         همیشه کار هایش بی شــــمار است

که شـغـل دیـگــر آرایـشگـری اسـت                                         منــــــظم کردن موی فــــری است

یکی فــرمـانــده و هـم پـاسـداراسـت                                         بن هر رشـــــته ای آموزگار اسـت

چـراچـون او الـف,بـا را که آموخت                                              چو شـمعی پای هر پروانـه ای سوخت

تــمـام شـغـل هـا شـایـان ذکـر اسـت                                          همه با دانش و با علم و فکر اسـت  

هـزاران شغـل دیگـرهـسـت موجود                                           کنون این شــمه ای از شغل ها بود 

چــرا بـا ایــن هــمـه کـــار فــراوان                                            که باشــد توی شــــهرو توی استان

گـــروهــی در پــی کــار خــلا فــند                                            ز هر کـــــار گهر بـــاری مـــعافند

چــنـیـن افــــراد فــرجـامــی نـدارنـد                                            به زنـــــدان تا ابـــد پا می گــذارند

خـدای مـا رئـوف و مـهربان  اسـت                                           همیــــشه او به فــکر بندگان است

بـنـابـرایـــن تـــوکـــل بـــرخـدا کـن                                           به راه دیــن و حق جان را فـدا کن 

هـمه شغـلـی بجای خویش زیباسـت                                            که ایزد بر تمــامش حکم فرماست

خـــداونـدی کـه مــا را داده نـعـمت                                            ازاول شغـل ها  راکــــرده قسمت

بـنـا بــر ایـن هـمـه از یـک خـداییم                                            به آن حرفــــــه که داده آشـــــناییم

خـلاصـه مــا هـمـه تــامـی تـــوانیم                                           خدا و خلــــق را راضـــی نـمـاییـم 

ســزاوار اسـت تــــا خـدمــت نماییم                                           چـــرا که جمله در یک اجتمـاعیم

خدا وندی کـه نعـمـت هاعـطا کــرد                                            نبـــاید بنـد ه اش هرگز خطــا کرد

چــــرا کــــه  اجـــر بـا دادار بـاشـد                                            که هر جا نــــاظر هر کــار باشــد

 

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 104
  • بازدید کلی : 1,759